Geplaatst op Geef een reactie

Hair Journey, wat is dat?

Hair-Journey-2Toen ik voor het eerst hoorde over de term hair journey, kon ik niet geloven dat er dames waren die een bepaalde routine hadden om voor hun haar te zorgen. Haarverzorging spreekt voor zich, maar dit was op een andere level – in mijn ogen. Hair Journey houdt in dat je actief bezig ben om je haar gezond te houden.

Toen ik begon met mijn hair journey, in 2010, had ik besloten om mijn haar af te knippen en met schone lei te beginnen. Het begin was niet makkelijk. Ik was gewend om regelmatig een stijltang te gebruiken en mijn haar te relaxen. Het verzorgen van mijn haar was minimaal, om de 2/3 weken wassen en soms gebruikte ik een conditioner. Door te beginnen met een hair journey zou dit allemaal veranderen. Het belangrijkste is dat je voor jezelf een routine heb en dat je je hier ook aan houdt.

De eerst stap is een inventaristatie van de producten die je gebruikt. Ik gebruik 7 verschillende producten:

  • moisturising shampoo
  • moisturising ‘deep’ conditioner
  • protein conditioner
  • leave in conditioner, moisture en protein basis
  • haarcrème voor dagelijks gebruik
  • olie, bijvoorbeeld Olijf- of Kokosolie 

producten-black-hair

In het begin lijkt het een overvloed aan producten. Maar elke product heeft zijn ‘speciale’ kracht die ervoor zorgt dat je haar gezond is en blijft. Bij het opbouwen van een routine moet je wel weten hoe een bepaald product gebruikt moet worden. In mijn volgende post zal ik praten over mijn haarroutine; hoe gebruik ik de producten en hoe is mijn routine dagelijks, wekelijks en maandelijks opgebouwd. 

 Emelia is gastblogger van Wiewathaar.nl en heeft zelf een blog: eemsdiary.com. Even voorstellen: Ik ben Emelia en ben hier om mijn ’hair journey’ met jullie te delen.  Wanneer het gaat om haar, wordt er vaak  aan me gevraagd ‘ben je natural of relaxed?’  En met trots zeg ik altijd relaxed. Dit is mijn eigen keuze en ben er tevreden mee. In de afgelopen 3 jaar is mijn grootste focus geweest om mijn haar gezond te houden en dit begon allemaal door ‘my healthy hair journey.

 

Geplaatst op Geef een reactie

Kérastase Couture Styling review

tried&tested-styling-kerast
Vorig jaar luidde Kérastase zogezegd een nieuw tijdperk in met de introductie van een stylinglijn. Tot dan toe stond het merk bekend om kwalitatieve verzorgingsproducten voor het haar. Voor stylingproducten moest je ergens anders zijn. Kennelijk hebben ze bij L'Oréal toch besloten dat deze markt toch wel lucratief genoeg is om groots uit te pakken. Want dat deden ze. Voor campagne van de nieuwe stylinglijn, zelf praten ze over  Couture Styling, werd niemand minder dan Kate Moss gestrikt. Op zich ook al een unicum want Kérastase werkte nooit met bekende modellen om hun producten aan te prijzen. Maar kennelijk ging het roer helemaal om.
Kérastase zelf over deze lijn: "Dankzij haar expertise slaagde Kérastase erin om het stylingconcept naar een hoger niveau te tillen en zo een nieuw emotioneel, sensueel en deskundig statement te maken." Kortom, ik was benieuwd en toen ik 2 producten ontving om uit te proberen, kon ik niet wachten om te ontdekken wat zo bijzonder was aan deze producten. Lees mijn verslag!
Spray à Porter
Kerastase-spray-a-porter
Dit is een beach spray die het haar meer volume en een warrige, natuurlijke 'beachlook in de stad' moet geven zonder dat nare plakkerige die gepaard gaan bij de meeste salt sprays. Allereerst de verpakking. Een plastic spray flacon van in donker turqoise. Mooie kleur, maar geen bijzonder luxe uitstraling. Maar dat zijn we ook met de andere verpakkingen van Kérastase niet gewend. De prijs is wel behoorlijk hoog: bijna €30 voor 150 ml is niet niks. De spray ruikt fijn, vrij sterk maar niet hinderlijk. Er zitten ook geurstoffen in lees ik, net als alcohol dat je haar uitdroogt. Maar goed, dit is dan ook een beach spray die je haar stugger maakt. Ik spray wat op mijn handen om te kijken of het spul werkelijk niet plakt, maar ze hebben gelijk! Ook als ik het in mijn haar spray merk ik niet dat het meteen een suikerspin wordt. Ik gebruik het eigenlijk als volume spray in combinatie met de Lift Vertige (zie hieronder).
Na het wassen doe ik altijd wat olie in mijn haar en laat het voor 80% aan de lucht drogen. Daarna breng ik een beetje Lift Vertige bij mijn haaraanzet aan en spuit wat Spray à Porter op de lengtes. Daarna föhn ik het met een borstel. Of ik gebruik mijn vingers voor een warriger effect. Resultaat: natuurlijk volume zonder gestyled effect. De spray maakte mijn haar wel een beetje mat, maar wat kun je anders verwachten van een beach spray. Toch viel me mee dat mijn haar niet meteen erg stug en droog werd. Ik kan niet anders zeggen dat het Kérastase is gelukt om een van de fijnste beach sprays op de markt te brengen. Plakt niet, geeft volume maar maakt het haar niet droog. Krijgt een dikke voldoende!
Lift Vertige
Kerastase-Lift-Vertige
Deze root lifting gel komt in een pompje van 75 ml. De geur is iets subtieler van de beach spray, dat vind ik zelf prettiger, anders krijg je zoveel geuren door elkaar. Gelukkig is gaan de geuren goed samen. Verpakking handig, maar niet sensationeel zoals we dat ook niet gewend zijn van dit merk. Kérastase belooft veel lift met behoud van souplesse. De gel plakt in het begin iets, maar dat verdwijnt snel als je het in je haar aanbrengt. Je hebt maar een klein pompje nodig en dat is maar goed ook, want dit kleine flesje kost ook bijna €30 voor maar 75 ml. Ik vindt deze gel nog fijner dan de sprak. Het maakt mijn haar absoluut niet mat of droog en doet eigenlijk maar een ding: mijn haar meer body geven. Verder kun je het heel goed combineren met andere stylingproducten. Eigenlijk merk ik dat hoe ik mijn haar ook style, ik al snel naar dit pompje grijp om net dat beetje meer volume te geven. Ik zou dit product zeker kopen omdat je er lang mee doet en ik het veel fijner vind dan een mousse.

Dus?
Als er zoveel bombarie is, wordt ik altijd wat sceptisch. Maar ik moet echt zeggen dat de 2 producten die ik heb getest meer dan de moeite waard zijn. Ze horen echt thuis in het topsegment van stylingproducten. Als ik dan toch een nadeel moet noemen, is dat de wat chemische geur. Maar zelfs hier heeft Kérastase zichzelf overtroffen. Want een reden waarom ik nooit fan was van dit merk, zijn de chemische geuren en dat hebben deze producten niet. Ik ben benieuwd geworden naar de andere producten in deze lijn. Deze kan ik alvast zeker aanraden!

Getest door: Marit Heemskerk | oprichter WIEWATHAAR

Vind hier je Kérastase salon bij je in de buurt! Staat je salon er niet bij? Laat het ons dan weten via ons contactformulier.

Geplaatst op Geef een reactie

Interview HAARkunstenaar RADNA BERENDSEN

HAARkunstenaar-Radna-BerendSerie interviews met het toptalent van de Nederlandse kapperswereld, waarbij elke keer het stokje wordt doorgegeven aan een collega. HAARkunstenaar Radna Berendsen, kapster bij Kapsalon Mohair in Amsterdam en free-lance haarstylist vertelt over haar kijk op het kappersvak.


Haarkunstenaar-Radna-BerendsenWaarom kapper?

Eigenlijk wilde ik visagiste worden. Ik was 16 en nog leerplichtig en daar was toen geen echte opleiding voor. Toe ben ik ‘maar’ kapster geworden. Ik kende eigenlijk alleen de kapper om de hoek en had geen idee wat het allemaal inhield. Ik ben gaan werken bij een salon op de Brouwersgracht In Amsterdam. Daar heb ik veel geleerd; de toenmalige eigenaar was mijn Mentor en nam  mij mee naar Londen en Parijs voor haarshows en heeft mij getraind en ingeschreven voor kapperswedstrijden. Hij was een echte Vidal Sassoon kapper en dat heeft me een hele andere kijk op het kappersvak gegeven.  Ik heb nog bij een paar andere salons gewerkt en uiteindelijk huur ik nu 1 dag per week een stoel bij Mohair in Amsterdam en de rest van de tijd werk ik als freelancer voor tv, film reclame campagnes en fotografie.

Wat vind je leuk aan het kappersvak?
Haar is steeds de constante factor in ons werk en dat maakt het heel duidelijk. Je hebt een einddoel in je hoofd en daar werk je naartoe. Je kan zoveel met haar, het is zo’n fijn materiaal om mee te werken!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Ik werk dus een dag per week in een salon en de rest van de tijd werk ik aan freelance opdrachten. Het is bij mij altijd hollen of stilstaan, vaste werktijden ken ik niet. Het hangt af welke opdracht ik op dat moment heb.

Hoogtepunt uit je carrière?
Ik heb het haar gedaan voor een videoclip van Anthony & the Johnsons met o.a. Willem Dafoe, Marina Abramovic en Carice van Houten. Dat was een geweldige ervaring. Ik werkte samen met visagiste Evalotte Oosterop.

Wat is je aanpak bij een nieuwe klant?
Ik bekijk altijd eerst in welke emotie mijn klant zit. Vaak gaan mensen naar een andere kapper als ze iets anders met hun haar willen. En vaak gaat dat samen met een andere baan of andere relatie. Ik vraag altijd hoe ze bij mij terecht zijn gekomen en wat ze zelf met hun haar willen. Ook wil ik weten wat ze thuis aan hun haar doen. Ik probeer het altijd persoonlijk te houden en vind het leuk om samen met mijn klanten de grenzen op te zoeken.

Welk soort klant heb je het liefst in de stoel?
Dat maakt me echt niet uit. Ik vind het fijn als klanten zichzelf kunnen blijven met het haar dat ze hebben. Ik hou niet van een geforceerd kapsel dat helemaal niet bij dat type past.

Specialiteit?
Knippen en stylen, het maakt me niet uit voor welk haartype.

Creaties-van-Radna-Berendsen

Kapsels
Dat kan ik niet zeggen. Ik vind alle kapsels mooi, zolang het ook echt bij iemand past.

Welke ontwerper inspireert jou het meest?
Ik kan niet echt een ontwerper noemen. Ik wordt wel geïnspireerd door mode, maar niet door een bepaalde ontwerper. Alles kan mij inspireren; reizen, architectuur, maar ook mensen om me heen. Ik vind het heel interessant hoe bepaalde type mensen zichzelf stylen. Zo zie je dat bv bij beroepsgroepen. Een verpleegster heeft meestal heel ander haar dan een advocaat. Ik vind die stereotypes leuk om te ontdekken.

Welk haarproduct zou je uitbrengen als je de kans kreeg?
Er zijn heel veel goede haarproducten op de markt. Zelf werk ik veel met Bumble & Bumble. Maar wat ik vervelend vind is dat de meeste stylingproducten zo plakken. Ik zou graag een wax ontwikkelen die niet plakt, waardoor je niet steeds tussendoor je handen moet wassen.

Van wie zou je het haar graag onder handen nemen?
Beyoncé, ik kan zien dat ze vaak pruiken of weaves draagt. Ik sta versteld van de enorme hoeveelheid haar die ze kan hebben en ben benieuwd naar haar eigen haar. Ik denk dat ze zelf kroeshaar heeft en zou haar eigen haar wel eens willen stylen. Zoals een block head á la Grace Jones!

Ergernis
Haar dat niet gedaan is zoals het hoort. Zoals blond gekleurd haar dat groenig is, of gekleurd haar met een uitgroei. Maar de laatste 10 jaar, vooral in Amsterdam, is het straatbeeld veel beter geworden.

In welke stad zou je een jaar willen wonen & werken?
Ik zou wel een jaartje in Los Angeles willen wonen, vanwege de filmindustrie (Hollywood) en het klimaat.

Wat staat nog bovenaan jouw bucket list?
Ik zou dolgraag Philip Mensah, een haarstylist van Bumble & Bumble willen assisteren tijdens de fashionweek in Parijs. Dat lijkt me echt geweldig!

Wie wil je zien in het volgende interview? 
Manfred Knol, hij was mijn allerlaatste werkgever in 2006 en is eigenaar van Haarhemel in Amsterdam.

Ontwerpster Barbara van der Zanden | Fotografie Dorcas Borgers | Haarstyling en Make-up Radna Berendsen
New Kids Nitro | Key makeup/haarstyling Evalotte Oosterop | make-up/haarstyling Radna Berendsen
Videoclip Cut the World Anthony and the Johnsons | Regisseur NABIL | Make-up Evalotte Oosterop | Haarstyling Radna Berendsen

Geplaatst op Geef een reactie

METAMORFOSE van Veronica by Maurice Pierôt

metamorfose-Maurice-PierotKapper Maurice Pierôt & team van kapsalon Pierôt Coiffures & Beauté creëerden deze metamorfose voor Veronica. Ze was haar bob helemaal zat maar wilde wel een representatieve look voor haar werk.

makeover-Maurice-Pierot-Veronica

Maurice over deze metamorfose: 
“Het haar was te recht geknipt. We hebben de vierkante harde lijnen vervangen door rondere vormen met lagen. Het haar is daarna geföhnd en gepolijst. De basiskleur is koper en voor de diepte zijn er kastanjebruine lowlights aangebracht.

veronica-tussen

Make-up: Aron B | Foto’s: Wilberto van den boogaard | Haar: Maurice Pierot en Team

Geplaatst op Geef een reactie

NYFW Backstage met Eugene Souleiman

De nieuwste trends voor Autumn/Winter 2014 op haargebied zijn al te zien geweest op de catwalks.  Eugene Souleiman, Wella Professionals, Global Creative Director was verantwoordelijk voor het haar van de modellen van de shows van DKNY, Peter Som en Helmut Lang.

Helmut Lang
Strak, simpel en haarscherp. Geïnspireerd door een abstract maanlandschap, zagen we deze grafische elementen ook terug in het haar van de modellen. 

Eugene-Souleiman-Helmut-Lang

“I wanted to create a hair look that was technical and almost geological in feel, to complement the textures and patterns of the collection. I felt that the hair needed to be both abstract yet precise and I wanted to incorporate different textures in to the same hair look” zegt Eugene er zelf over.

Eugene-Souleiman-Helmut-Lang-2

Donna Karan NY
DKNY vierde dit jaar 25 jaar NY fashion met een knipoog naar de sub-cultuur van New York. Deze diversiteit vormde ook uitgangspunt voor Eugene Souleiman. 

Eugene-Souleiman-DKNY

“When DKNY launched in the late ‘80’s, there was an incredible energy to the street culture in New York, and this is what today’s show is all about.  Going back to a time when there wasn’t just one look, when people didn’t want to look the same, when style was individual. I loved this show.  I found it really refreshing to do something different. With all these incredible personalities in the chair it felt more like being in a cool downtown New York salon than being backstage” aldus Eugene.

Peter Som
Franse stijl uit de 60er jaren vormde inspiratiebron voor deze collectie. Nonchalante chique met een retro twist.

Eugene-Souleiman-Peter-Som

“In terms of styling, elements such as the side parting, the bobby pin and the slightly raised crown give a nod to the ‘60s, but not in a retro way.  I needed to keep the look fresh and cool, as I wanted the girls to look chic, but with a hint of nonchalance.  I didn’t want it to look like they’d tried too hard” volgens Eugene.

Dit bericht is overgenomen van een persbericht van Wella Professionals

Geplaatst op Geef een reactie

Astir Awards voor beste haarproducten

Astir-Award-2013Donderdagmiddag 6 februari zijn de Beauty Astir Awards 2013 uitgereikt. Deze 'Oscars’ in cosmeticaland zijn initiatief van BeautypersNL (voorheen de vereniging van cosmeticajournalisten). Het is een onafhankelijke beautypersprijs die al 29 jaar wordt uitgereikt.
Daphne-Deckers
In totaal werden 18 awards uitgereikt aan de winnende cosmeticamerken. De felbegeerde Best Beauty Style Award ging dit jaar naar stijlvolle beauty Daphne Deckers. Motivatie van de jury: “Een vakvrouw met een stralende ‘forty-something’ look, die ze al jaren perfect in stand weet te houden. No-nonsens maar zeker op en top glamourous. Ze is een natural beauty maar weet ook goed hoe ze met make-up haar sterke features kan benadrukken. Altijd mooi haar, altijd die stralende lach, altijd perfect in shape".
BEST HAIR MASS
Elvive-AstirL’Oréal Paris Elvive Full Fiber 


BEST HAIR LUXE

L'anza-AstirL’Anza Keratin Healing Oil collectie

BEST SALON BRAND PRODUCT
Redken-Diamond-Oil-AstirRedken Diamond Oil

 
 
 

Geplaatst op Geef een reactie

Interview HAARkunstenaar JAN FUITE

HAARkunstenaars-Jan-FuiteInterviews met het toptalent van de Nederlandse kapperswereld, waarbij elke keer het stokje wordt doorgegeven aan een collega. HAARkunstenaar Jan Fuite, kapper bij MOGEEN en free-lance haarstylist voor magazines vertelt over zijn passies en ambities.
Waarom kapper?
Ik wilde dit altijd als kind al. Maar ik kon goed leren en ben na het VWO Creatieve Therapie gaan studeren. Heb 6 jaar bij de psychiatrie gewerkt, maar merkte dat dit niet echt was wat ik wilde. Toen ik naar Amsterdam verhuisde ben ik bij Haarhemel gaan werken als receptionist. Ik vond dat heel leuk en ben in de avonduren hard gaan werken om zelf kapper te worden. Ik ben dus eigenlijk autodidact. Inmiddels ben ik alweer 9 jaar kapper.
Haarkunstenaar-Jan-FuiteWat vind je leuk aan het kappersvak?
Ik ben erg graag met mensen en vind het fijn om goed naar iemand te kijken. Ik heb eigenlijk altijd wel een mening over iemands haar en ben gefascineerd hoe je een kapsel knipt dat bij de vorm van het gezicht en het type mens past.
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Een dag per week huur ik een stoel bij MOGEEN, ik knip dan alleen mijn vaste klanten. Daarnaast werk ik als freelance haarstylist voor fotoshoots en modeshows. Ik heb o.a. gewerkt voor Elle en Glamour.
Hoogtepunt uit je carrière?
Afgelopen jaar heb ik 2 covers mogen doen voor Elle (oktober en november nummer).  Dat was m’n 1e magazine cover en voelde voor mij wel als een hoogtepunt.

Ik ben heel erg visueel ingesteld en kijk goed naar welke kleding iemand draagt, hoe hij of zij beweegt en zelfs welk tijdschrift iemand pakt tijdens het wachten

Nieuwe klant
Ik ben heel erg visueel ingesteld en kijk goed naar welke kleding iemand draagt, hoe hij of zij beweegt en zelfs welk tijdschrift iemand pakt tijdens het wachten. Daarna ga ik in gesprek. Ik vraag eerst over de persoon zelf, van welke muziek ze houden, welk werk ze doen. Daarna pas vraag ik wat ze met hun haar willen. Soms strookt dat niet met welk haar – naar mijn mening – bij ze past. Ik luister goed naar de klant en wil ook dat ze tevreden de deur uitlopen. Maar uiteindelijk moet je het wel eens worden. Als dat na een tijdje echt niet lukt, verwijs ik die klant naar een andere kapper.
Welk soort klant heb je het liefst in de stoel?
Allerlei. Ik hou alleen wel van authentiek en vind het leuk als mijn klanten dat zijn. Ik hou niet van klakkeloze trendvolgers, maar juist van mensen die een statement durven te maken of ene kapsel hebben dat echt bij ze past. Zolang het maar echt is en het totaalbeeld klopt. Ook kan mij tegenstaan als iemand alleen maar met zijn uiterlijk bezig is. En wederzijds begrip is een vereiste.
Specialiteit
Knippen, ik ben erg goed in het knippen en stylen van lang haar.
Creaties-van-Jan-Fuite
Kapsels
Ik hou van veel kapsels, zolang er maar niet teveel nephaar aan te pas komt.
Welke ontwerper inspireert jou het meest?
Zelf zou ik graag veel Dries van Noten in de kast hebben hangen. Maar ik zou het liefst werken voor een show van Vivienne Westwood. Haar concept spreekt me erg aan.
Welk haarproduct zou je uitbrengen als je de kans kreeg?
Meestal heb ik voor het stylen van lang haar minstens 3 producten nodig. Ik zou graag één product maken dat zowel stevigheid en stroefheid in de lengtes geeft en glans en verzorging bij de punten. Met een finish die niet dof is.
Van wie zou je het haar graag onder handen nemen?
Tilda Swinton, wat een mooie vrouw is dat!
Ergernis
Vrouwen bij wie je extensions kunt zien. Als ze op de fiets zitten in de wind, en je ziet zo’n mat zitten. Vreselijk. Of van die vrouwen die compleet doorslaan met hun highlights en teveel verschillende kleuren in hun haar hebben. Vrouwen die nergens genoeg van krijgen en alles teveel doen. Ik hou juist van een natuurlijke effordless look.
In welke stad zou je een jaar willen wonen & werken?
Kaapstad, het heeft een lekker klimaat en er worden veel fotoshoots gedaan. Het lijkt me wel relaxed om daar een jaartje te wonen.
Wat staat nog bovenaan jouw bucket list?
Ik zou heel graag assisteren bij mode shows in Parijs. Bv. Eugene Souleiman, hij kan iets ogenschijnlijk simpels maken waarvan ik weet dat het heel lastig is. Zijn kapsels zijn nooit tuttig. Het lijkt me heel inspirerend om met hem te werken.
Wie wil je zien in het volgende interview?
Radna Berendsen van Mohair in Amsterdam.
ELLE Fotografie: Wendelien Daan, Make up: Siddharta Bekers, Styling: Thomas Vermeer | Grazia NL Fotografie: Klaas Jan Kliphuis, Make up: Liselotte van Saarloos, Styling: Katelijne Verbruggen | Fotografie portret Jan Fuite: Hans van Brakel

Geplaatst op Geef een reactie

Haarkleur trends uit Scandinavië

La-vie-en-roseIdHair presenteert de nieuwe collectie haarkleuren. Tim Hartley is het creatieve brein achter deze prachtige collectie. Hij is één van de bekendste haarstylisten ter wereld. Hij laat zijn creativiteit telkens opnieuw stimuleren, onderzoekt geheel vrij nieuwe richtingen en laat zijn artistieke vrijheid onbelemmerd nieuwe niveaus ontdekken. Zijn inituïtieve gevoel voor mode en zijn oog voor trends zorgen dat hij altijd voorop loopt.
Idhair-kleur-trends-1
Tim liet zich inspireren door de teksten van La vie en Rose,  de progressieve muziek, kunst en fashioniconen van de 20ste eeuw.
Tim Hartley:Grace Jones zong dit nummer in de jaren 70 en zij wist de dagelijkse liefde voor iemand zo mooi te vertalen in ‘la vie en Rose’. En ik voel dat ik nu aan de top zit van mijn werk en graag alles wat ik de afgelopen jaren in mijn vak heb geleerd wil vertalen naar de liefde die ik voor dit vak koester. ”La vie en rose is a celebration and my love song to hair”.
Met strakke lijnen, gevarieerde texturen en prachtige kleuren weet Tim Hartley natuurlijke schoonheid en de nieuwste fashion trends te combineren. Magenta, koper, rose- goud, perzik en lila kleuren worden gebruikt om de strakke lijnen en zachte silhoutten van zijn collectie te accentueren.
Idhair-kleur-trends-2
Idhair-kleur-trends-3
Dit artikel is overgenomen uit een persbericht van IdHair

Geplaatst op Geef een reactie

Amsterdam Fashion Week 2014 HAIR report (part 1)

AFW-2014De Amsterdam Fashion Week is weer losgebarsten en wederom is L'Oréal Professionnel sponsor en verantwoordelijk voor de prachtige hairdo's van de modellen. Bekijk hier ons verslag van dag 2, 3 en 4 en lees wat de haarstylisten zelf zeggen over hun creaties.

DAY 2 - Jan Boelo
De collectie van deze veelbelovende jonge modeontwerper is uitgevoerd in zwart, bruin, terra en metallics. Hij combineert het stoere van leer en suède met de magie en geheimzinnigheid uit de vertellingen van Duizend-en-een-nacht.

Jan-Boelo-afw-day-2

Chef de Cabine Tommy Hagen liet alle modellen backstage zelf een paardenstaart maken, waardoor het haar eenmaal los een soort ongedefinieerde slag krijgt. Dwarrelig en vooral niet te gepolijst, alsof  ze door een windvlaag hebben gelopen. Gewapend met zijn old time favorite Potionizer en nieuwe lieveling Tecni.ART Hot Style Iron Finish creëerde hij van daaruit rauwe coupes met een ‘waasje’ erover. De oplettende kijker ontdekt bij de kruin één omhoog vliegende lok als speels detail.

DAY 3 - MaryMe-JimmyPaul
Het ontwerpersduo, liet zich ditmaal beïnvloeden door heftige weersomstandigheden: tsunami’s, aardbevingen en donderstormen. Ook het feit dat mensen binnenkort een reis naar Mars kunnen maken, inspireerde hen. 

MaryMe--Jimmy-Paul-afw-day3

Olaf van den Wildenberg "Vanuit het idee dat planeet aarde door die extreme omstandigheden onleefbaar is geworden, creëerden ze een collectie voor de new generation die besluit: wij gaan naar Mars."

DAY 4 - Dorhout Mees
Sprookjesachtige lange japonnen die tot op de vloer reiken met gemarmerde prints en accessoires met de structuur van boombast. 

AFW-Dorhout-Mees-Day-4

Chef de Cabine Ashley Emmanuel Henn wijkt voor deze show af van zijn gebruikelijke stijl. "Een waaierig beeld, alsof het aan de achterkant vacuüm is gezogen. Met mijn handen heb ik het haar opgestoken door het herhaaldelijk te knopen als een schoenveter. Daardoor komt er een natuurlijke beweging in en zijn de modellen echt individuen. De coupes hebben een vloeiend, fluffy uiterlijk; ik wilde niet dat het stekelig zou worden.”

Dit artikel is overgenomen van een persbericht van L'Oréal Professionnel 

Geplaatst op Geef een reactie

NIEUW MERK: BIO A + O.E.

Nederland is weer een nieuw kappersmerk rijker. Alsof er niet genoeg waren, zou je denken. Maar dit Italiaanse merk klinkt toch wel bijzonder. De merknaam BIO A + O.E. komt van BIO A  dat BIO ACQUA (Biologisch water) betekent, het plantaardige water verkregen door het distilleren van organische geneeskrachtige planten. O.E. betekent ESSENTIËLE OLIE (100% puur essentieel) ook verkregen door het distilleren van organische geneeskrachtige planten. Oprichten Andrea gelooft in Eco-Biologisch, want zoals hij zegt: "Wat heeft het voor een zin om veel geld uit te geven aan chemische producten die goedkoop te maken zijn, schadelijk zijn voor het milieu en gezondheid, korte termijn resultaten garanderen, maar op de lange termijn beschadigen het haar beschadigen?"
BIO A + O.E. heeft het Ecocert certificaat, wat betekent dat: 98,5% van alle ingrediënten komen uit de natuur en 88,1% van alle ingrediënten komen van biologische teelt. 
Na 21 dagen zou je haar ontgift van chemicaliën zijn, krijgt het haar zijn natuurlijke glans en zachtheid terug  en volume en sterkte nemen toe. Als je altijd chemische producten gebruikt, is je haar bedekt met een chemische filmlaag die is opgebouwd uit siliconen en aardolieproducten. Deze filmlaag maakt transpiratie moeilijker en het voorkomt of het remt de opname van BIO A+O.E.`s actieve plantaardige en biologische ingrediënten waardoor ze in de eerste week van het gebruik minder effectief zijn.
styling-bioA+OEOok het stylen wordt anders aangepakt: geen gel, geen hairspray, geen mousse meer, mar natuurlijke stylingproducten die het haar zacht en los maken. De Nourishing Mask kreeg ik alvast mee om te testen, dus lees binnenkort de review!
Marit Heemskerk | Wiewathaar.nl