Geplaatst op Geef een reactie

KERST winactie - OROFLUIDO Hair & Body gift set

kerstmis-2014-winactieDe haarolie van Orofluido is legendarisch, niet in de laatste plaats door de heerlijke geur. Speciaal voor de feestdagen heeft Orofluido een prachtige gift set met een fullsize Elixer en een heerlijke romige bodybutter met dezelfde heerlijke geur! Bovendien geeft de bodybutter je huid een prachtige feestelijke glans. Meer heb je niet nodig voor stralend huid & haar deze feestdagen! Wij mogen 3 van deze heerlijke pakketten t.w.v. €25 weggeven aan onze trouwe fans dus doe snel mee!

WAT MOET JE DOEN?

1. LIKE onze Facebookpagina

2. VERTEL ons, ga jij voor de kerstdagen nog snel naar de kapper of vind je dat onzin ...

OROFLUIDO-ELIXIR-&-BODY-CREAM

Deze actie loopt t/m 17 december 2014. De prijswinnaars krijgen persoonlijk bericht en je prijs wordt thuisbezorgd. Als je hebt gewonnen krijg je een mail waarin we je vragen of je een review over dit product gaat schrijven. Alleen als je dit ook echt doet, blijf je in de toekomst meedingen naar onze prijzen. Dus: geen review, geen prijs! Deze prijs is beschikbaar gesteld door Orofluido Nederland.

Geplaatst op Geef een reactie

Interview HAARkunstenaar Huub Eysink


Waarom kapper?

Als klein jochie ging ik al met de zwager van mijn zwager (Ad Peters) mee naar de salon en het sprak me aan hoe mensen daar mooi werden gemaakt. Ik hou van mooie dingen, of het nou interieur of uiterlijk is. Ik ben de kappersschool in Deventer gaan doen en heb daarna ongeveer 4 jaar voor Ad Peters gewerkt in o.a. Amsterdam, op Ameland. Hierna heb ik nog ervaring in andere salons opgedaan. Inmiddels getrouwd met Sharon hebben we samen besloten onze eigen salon Hair Plaza in Hattem te openen, nu 16 jaar geleden.

Leuk aan het kappersvak

Het is een heel divers vak, je bent met klanten bezig in de salon, ik heb fotoshoots voor magazines, de Coiffure Award en mijn werk als Artistic Director van Davines. Het houdt nooit op en blijft een uitdaging! Mijn passie is om mensen inspiratie te geven en dankzij Davines kan ik dat nu heel goed doen.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Ik werk 4 dagen in de salon en de andere dagen ben ik vaak op stap voor internationale shows. Ik vind het niet erg om soms 7 dagen per week te werken omdat ik mijn werk als hobby zie.

Ik heb gelukkig het voorrecht dat ik al met mijn idool, Angelo Seminara mag samenwerken

Hoogtepunt uit je carrière

Dat ik als Artistic Director voor Davines zoveel mag samenwerken met Angelo Seminara. Die man geeft mij zoveel inspiratie, het is heel bijzonder om met hem te mogen werken. Twee  keer per jaar presenteert hij de nieuwe collectie en wordt ik persoonlijk door hem getraind en ook vraag hij me regelmatig om hem backstage te helpen. Ik zie dat als een eer! Daarnaast is het 4 keer winnen van een Coiffure Award natuurlijk ook een hoogtepunt.

Aanpak nieuwe klant

We beginnen met een intake gesprek, een op een, waarbij ik de klant recht in de ogen wil aankijken. Ik let op haar kleding, valling van het haar, haarkleur, uitgroei, mate van grijze haren en vraag naar haar lifestyle. Pas dan wordt het haar gewassen en kunnen we met de behandeling beginnen. Ook laten veel klanten mij foto’s zien die ze op hun mobiel hebben staan. Dat is soms handig, vooral als het over haarkleur gaat. Zo voorkom je misverstanden. Nadat ik het haar knip en kleur, neem ik ook altijd de tijd voor goed productadvies. Als een klant thuis de verkeerde producten gebruikt, kan dat fataal zijn voor een kleur of kapsel.

Waarom komen klanten terug?

Onze kwaliteit, kennis en ook doordat wij altijd op de hoogte zijn van de laatste trends. Ik reis veel en door mijn werk voor Davines weet ik precies wat de laatste technieken zijn. Zo heb je nu een nieuwe kleurtechniek, Flamboyage, waarbij de kleur met plakfolie wordt gezet. Wij kunnen dat allemaal aan onze klanten aanbieden.

Welk soort kapsel spreekt je aan?

Creaties-van-Huub-Eysink

Voor mij is het belangrijk dat een kapsel bij de persoon past. Ik hou wel van vrouwelijke kapsels, maar wat ik mooi vindt is heel divers. Zo vind ik de stijl van Vidal Sassoon heel mooi, maar niet voor iedereen.

Met welke ontwerper zou je willen werken?

Louis Vutton, maar dat kom vast omdat mijn vrouw zo gek op die tassen is ;-). Verder zijn Chanel en Valentino natuurlijk wel heel bepalende shows voor het modebeeld. Ik zou daar graag aan meewerken.

Favoriet haarproduct

De nieuwe Texturizing Dust Powder van Davines is een heel veelzijdig product dat geschikt is voor bijna elk kapsel. Ik gebruik het op lang haar, maar bv ook bij oudere dames, die vaak volume achterop het hoofd missen. Het geeft het haar body en maakt het voller. Ook de nieuwe Davines lijn Essential Hair Care is briljant! Deze producten zijn parabeen-vrij en helemaal TOP.

Graag een keer in de stoel

Beyoncé, ik bewonder haar als artiest en hou van haar stijl. Ze werkt vaak met haarstukken en varieert veel. Zo kan ze het ene moment een pony hebben en de volgende keer een lange lok. Prachtig!

Nederlandse vrouwen

Het hangt er heel erg vanaf waar je bent. Ik was pas in Maastricht en het viel me op hoe elegant en verzorgd de vrouwen waren. En in Amsterdam zien de meeste vrouwen er ook goed uit. Maar soms zie ik weleens iemand lopen, die ik bijna mijn kaartje zou willen geven. Maar wie ben ik, als ze het zelf zo mooi vinden …

Nog een keer werken met

Tja, ik heb gelukkig het voorrecht dat ik al met mijn idool mag samenwerken (zie vraag 4). Ik ben kapper in hart en nieren en Angelo Seminara was altijd al mijn held, ook toen hij nog bij die andere grootheid, Trevor Sorbie werkte

Inspirerende stad

Rome en Londen. Dat zijn twee heel verschillende steden, maar ik houd van beiden. Rome vanwege de lange historie. Die stad is gebouwd uit verschillende lagen op elkaar, je voelt als het ware de oudheid. Londen daarentegen is de meest moderne, hippe stad ter wereld. Het is een stad van uitersten, van extreme luxe tot street style en grunge. Heel inspirerend!

Bovenaan de bucket list

Daar kan ik kort over zijn; als je Hairdresser of the Year wordt, mag je een show geven. Dát zou ik graag willen, het lijkt me echt fantastisch zo’n show te mogen samenstellen.


Het stokje gaat naar
Hakan uit Enschede. Hij is net met zijn vriendin zijn eigen salon BLUR begonnen. Hij is een fantastische kapper én een heel leuk mens.

Geplaatst op Geef een reactie

NIEUW in de salon: volume, kleur & föhn met haarolie

Wella Professionals MAGMA by Blondor

MAGMA-by-Blondor

Wella Professionals is altijd op zoek naar innovatieve productoplossingen waarmee de stylist zijn vakmanschap en creativiteit volledig de vrije loop kan laten. Om haarstylisten te helpen bij het uitvoeren van hun kleurrijke creativiteit, heeft Wella Professionals MAGMA by Blondor opnieuw uitgevonden; oplichting en kleuring van het haar wordt revolutionair vernieuwd door beide te combineren in één eenvoudige stap. 


 EGO: ego infuse

Ego-infuse

De ego Infuse is een geheel nieuwe toevoeging aan het assortiment van ego. Deze ultra lichtgewicht föhn is niet zomaar een föhn. Terwijl het haar wordt geföhnd, brengt het op een super effectieve manier Argan olie in de haarstructuur waardoor het de conditie van het haar op peil brengt, het haar sneller droogt en het haar een geweldige glans geeft.


KEUNE: GorGeous Grey!

Goldwell-gorgeous-grey

De Volume Supérieur is een revolutionair 100% Memory Hair haarstuk waarmee u de laatste trends op het gebied van haar creëert door het toevoegen van volume, lengte en kleur aan uw eigen haar. Krijg de volumineuze look van uw dromen in slechts 5 minuten.


Geplaatst op Geef een reactie

Kapsalon Award winnaar Robert Galjé

interview-Robert-GaljeVoor het vakblad TopHair, toog ik op een dinsdagmiddag weer naar Haarlem voor een interview met Robert Galjé, de winnaar van de Kapsalon Award 2014. Ik was al eens langs geweest met een grote bos bloemen, toen Galjé Kappers provinciewinnaar van Noord Holland werd van de Kapsalon Award. De award prijkte trots op de toonbank en hier en daar hingen nog wat slingers van het feestje van een paar weken geleden. Ik ging zitten aan de grote ronde tafel, waar alle wachtende klanten gezellig kunnen aanschuiven. Ondanks de moderne strakke inrichting, voelt de salon warm en huiselijk aan. Robert kwam al snel en we gingen in de keuken zitten voor het interview. Dat praatte toch wat vrijer.
`Robert Galjé">Je kunt de beste kapper van de wereld zijn, maar als je chagrijnig bent, hou je geen klant over`
NIEUWE KLANTEN
Ik vraag naar het effect van de overwinning van de eerste editie van de Kapsalon Award. Robert: “De winst heeft ons heel veel nieuwe klanten gebracht. Dat zien we terug in de boekingen, nog nooit hebben we zoveel nieuwe klanten ingevoerd in ons systeem als de afgelopen weken. We hebben ook veel publiciteit gehad, in regionale blaadjes en een artikel in het Haarlems Dagblad. We gebruiken salonautomatisering van de B&F Groep en ik ben nu gevraagd als het ‘gezicht’ voor hun nieuwe flyer. Dat is toch leuk!”
Kapsalon-Award
Robert vertelt dat de verkiezing vooraf met het team is besproken en iedereen enthousiast was. “Het was de eerste keer, dus we wisten nog niet zo goed wat we konden verwachten, maar het zag er allemaal mooi en professioneel uit. We hebben het promotiemateriaal aangevraagd en zijn de klanten actief gaan vragen om op ons te stemmen. We hoefden nooit te pushen, de klanten deden het graag. Het leuke is dat nu we gewonnen hebben, we ook die betrokkenheid van de klanten terugzien. Zo van “dat hebben jullie ook dankzij mij”. Heel leuk want zonder onze klanten hadden we dit niet bereikt.  Je kunt de beste kapper van de wereld zijn, maar als je chagrijnig bent, hou je geen klant over en wordt je niets gegund. Dat vind ik ook zo leuk aan deze verkiezing; de mix van klantenwaardering en jurybeoordeling.”
BELEVING
De kracht van Galjé Kappers ligt volgens Robert in de combinatie van service en aandacht, dus de hele beleving. Vanaf het moment van het maken van een afspraak tot het verlaten van de salon. Doordat Robert zelf vijf dagen per week in de salon aanwezig is, blijft hij hands on en kan hij alles goed overzien.
De Galjé familie is een echte kappersfamilie. De broer van zijn vader was kapper en had een salon in Amsterdam. Hierdoor kwam Robert op het idee om de kappersopleiding te volgen. Hij is begonnen bij Rob Peetoom en heeft later nog bij zijn oom gewerkt. Neef en nicht werkten daar ook en omdat Robert niet geloofde in drie kapiteins op één schip, is hij zijn eigen salon in Haarlem gestart. Dicht bij waar hij opgroeide. Hij kende deze buurt en kende de kapsalon die op deze plek zat. Toen hij die kon overnemen, heeft hij geen moment geaarzeld. Robert: “Het punt is goed, makkelijk en gratis parkeren en veel woonwijken rondom. Eigenlijk is deze plek alleen maar beter geworden!”
interieur-galje-kappers
Het idee van een extra vestiging  heeft hem nooit aangetrokken. Hij kent zijn kwaliteiten en minder sterke kanten en vindt zijn manager kwaliteit beduidend minder dan zijn creativiteit. Met een extra vestiging was hij bang het overzicht kwijt te raken. Dan liever uitbreiden met de huidige salon. Hij werd door de jury geprezen met het lef dat hij toonde om uit te breiden in tijden van crisis. Maar volgens Robert is dat eigenlijk een logisch moment als je het financieel kunt bolwerken. “Juist tijdens een recessie moet je investeren omdat alles dan makkelijker gaat! Dat klinkt tegenstrijdig, maar als het slecht gaat kun je beter onderhandelen. Het pand naast mij stond al een tijdje leeg en ik zag dit echt als mijn kans. Bovendien was de salon in de jaren ervoor nog ieder jaar gegroeid, dus ik had de middelen om het te doen. Als ondernemer moet je risico’s durven nemen, anders kom je niet vooruit.”
PRODUCTEN
Bij Galjé Kappers wordt al vanaf het begin gewerkt met verschillende producten. Zijn persoonlijke favoriete lijn is Sebastian, die hij de ‘rebel’ van de haarmerken noemt. Naast Sebastian, worden ook Wella, SP, Nioxin, CHI, Biosilk en Fudge verkocht.

Producten-Galje-Kappers
Tot slot hebben we het nog even over haarverzorging voor thuis. Ik vertel Robert dat klanten vaak moeite hebben om thuis hun haar net zo mooi in model te krijgen als de kapper dat kan. Robert erkent het probleem en zegt dat hij al een tijdje met het idee loopt om een workshop hairstyling te geven voor vaste klanten. Zo kunnen klanten zelf met hun haar aan de slag en lopen er kapper rond om advies te geven. Ook het gebruik van de juiste producten is belangrijk. Hoe beter een kapper adviseert, hoe makkelijker de klant thuis aan de slag kan. Wat een leuk idee! 
BEKIJK DE SALONPAGINA
Marit Heemskerk | WIEWATHAAR
Een deel van dit interview heeft gestaan in het novembernummer 2014 van TOPHAIR
 

Geplaatst op Geef een reactie

Couture Color by Wella - kleur op maat

The rich & famous do it differently!
Josh-Wood-Couture-Color
Als het aan Josh Wood (Global Creative Color Director van Wella) - colorist van bekende sterren als Julianne Moore, Elle McPherson en Gwyneth Paltrow - ligt, gaat dat straks niet meer op voor kleurservice in de salon.  Tijdens het Wella event in Monaco, kondigde hij Couture Color aan; de kleurservice op maat. Veel celebs hebben een signature haarkleur, die helemaal op hun huidskleur, imago en haar is afgestemd. Vaak vragen vrouwen naar zo'n haarkleur in de salon, "doe mij maar Gwyneth blond of Julianne rood". Maar volgens Josh is er is zoveel meer uit haarkleur te halen voor de klant. Daarom brengt Wella de salonservice naar een hoger niveau en kunnen we ons straks allemaal Couture Color veroorloven.
Nu gaan klanten vaak naar de kapper met het verzoek 'om even bij te kleuren'. Vervolgens kijkt die kapper in zijn archief voor de kleurnummers en wordt het haar volgens het aloude recept bijgekleurd. Een gemiste kans, volgens Wella, zowel voor de salon als voor de klant. Want er zijn zoveel nieuwe technieken, producten en mogelijkheden. Dankzij de introductie van Couture Color, wordt het proces omgedraaid. Straks kies je niet meer voor een kleur, maar voor een look die je kiest aan de hand van het nieuwe look book. Je kapper bepaalt pas daarna de kleur en technieken.

Voorbeeld van 'kleur op maat' - natuurlijk & subtiele nuances
Voorbeeld van 'kleur op maat' - natuurlijk & subtiele nuances

Momenteel is de Couture Color service nog volop in ontwikkeling en wordt pas volgend jaar maart gelanceerd. Wella is bezig een set tools te ontwikkelen waarmee de kapper straks in een paar snelle stappen de klant op maat kan adviseren en helpen. Dat dat nodig is blijkt wel uit een onderzoek; 75% van de ondervraagden zou een salon bezoeken die dit aanbiedt, terwijl dat momenteel maar in 19% van de salons gebeurt.
45% salonbezoekers heeft liever elke dag mooi haar dan een designerjurk en voor 20% is haarkleur de no.1 investering van hun uiterlijk!

Ik mag alvast verklappen dat de looks worden ingedeeld in drie groepen:
1. Customized & Artistic - kappers worden geïnspireerd door de catwalk & laatste trend en Wella levert de middelen om deze trends door te vertalen. Zoals al is gebeurd met Instamatic, een toner die als het ware een kleurfilter over het haar legt van zachte pastels. Geschikt voor vrouwen die de laatste trends willen volgen en willen experimenteren met kleur.
1.couture-color
2. Well-being - het welzijn van de klant staat voorop, een kappersbezoek moet een verwenmoment worden waarbij het welzijn van de klant voorop staat. Ook vrouwen met allergieën of beschadigd haar kunnen hun haar kleuren met de juiste middelen. Deze service is ideaal voor klanten met kwetsbaar haar.
2.couture-color
3. Natural & Sopisticated - dankzij de laatste technieken is het mogelijk om geloofwaardige kleur te creëren die ongeloofwaardig lijkt, om het in Josh' woorden te zeggen. Deze haarkleur moet er niet gekunsteld uitzien, maar natuurlijk en subtiel.
3.couture-color
Ik ben benieuwd en kan niet wachten straks zelf deze Couture Color te beleven. Want willen we ons eigenlijk niet allemaal speciaal voelen en haarkleur op maat? Iedere vrouw is anders, we zijn niet in hokjes te duwen. Daarom ben ik ook zo blij dat Wella hier (eindelijk) aandacht aan gaat besteden. Wordt vervolgd!
 

Geplaatst op Geef een reactie

VERSLAG Rob Peetoom Beauty Market

Rob-Peetoom-Beauty-MarketWat is er nu fijner dan jezelf lekker laten verwennen op het einde van een druilerige maandagmiddag? Rob Peetoom had de Beauty Market niet beter kunnen plannen. Eenmaal helemaal boven in de Bijenkorf aangekomen, mocht ik met een glas champagne plaatsnemen in de kappersstoel.
Cédric ging mij een Kérastase haaranalyse geven en met een handig klein cameraatje maaktje hij een close-up foto van mijn haar. Hé, dat ding had ik eerder gezien bij Aveda, alleen daar keken ze naar mijn hoofdhuid en niet zozeer mijn haar ...
Kerastase-analyse
Volgens Cédric kon mijn haar wel wat hulp gebruiken, vertel mij wat! Hij wees me op de witte plekken in mijn haren. Die waren hol en daarom was mijn haar zo zwak en broos. Je kunt je haar vergelijken met een bakstenen muur en waar het op de foto wit is, missen er bouwstenen. Maar gelukkig had Kérastase nou net de goede behandeling voor me; de Réstistance salonbehandeling. Eerst werd mijn haar gewassen met de Bain Force Architecte, een shampoo voor zwaar beschadigd haar. Daarna werd een mengsel op maat gemaakt, dat op het handdoekdroge haar werd gespoten. Dit is een zeer intensieve behandeling en zit vol met goodies voor je haar. Na ongeveer 10 minuten kon het worden uitgespoeld. Daarna werd de Ciment Thermique aangebracht dat je haar beschermd tegen het föhnen en het bovendien sneller laat drogen en werd mijn haar in model gebracht. Misschien komt het door het vakkundig föhnen, maar mijn voelt al dikker aan en is minder pluizig dan normaal. De prijs van deze behandeling is afhankelijk van met mengsel dat je nodig hebt en kan varieren tussen de €15 en €20. De werkstoffen blijven 5-10 wasbeurten actief. In mijn goodiebag kreeg ik ook nog een prachtige doos met de shampoo en een serum voor droge haarpunten Fibre Architecte mee. Ik ben echt benieuwd of dit mijn haar er weer bovenop zal helpen. Reviews volgen!
Inge-van-der-Plas-Ingebrows Daarna kon ik doorschuiven naar de hoek van INGEbrows. Dit is een behandeling voor wenkbrauwen, die ontwikkeld is door Inge van der Plas. Inge heeft zelf prachtige volle wenkbrauwen en een heel eigen visie op hoe je wenkbrauwen moet vormgeven. Ze gelooft er niet in dat dit standaard kan met een paar vormpjes, omdat elke vrouw anders is. De vorm van je wenkbrauwen hangt af van je gezichtsvorm, met name de vorm van het voorhoofd. Balans is het sleutelwoord en omdat veel mensen geen symmetrisch gezicht hebben, verschilt de perfecte vorm van vrouw tot vrouw. Marijke, die mij hielp, keek dan ook aandachtig naar mijn gezicht en begon allerlei maten op te nemen. Het punt waar je wenkbrauw vanaf je neus begint, bepaalt je uitstraling, vertelde ze. In het ideale geval begint dat een halve centimeter naar binnen. De hoogte van de wenkbrauwboog staat voor balans en deze wordt voornamelijk bepaald door de vorm van het voorhoofd. En waar de wenkbrauw eindigt, staat voor verjonging. Door dit punt soms iets hoger te laten eindigen, krijgen de ogen een optische lift. Een hele wetenschap dus en bij INGEbrows nemen ze dit soort zaken dan ook erg serieus. Natuurlijk heb je als klant ook wat te beslissen en daarom werden mijn wenkbrauwen eerst ingekleurd zodat ik kon zien hoe het zou worden. Akoord, dat had Marijke goed gezien! Ze leken wat voller en hadden veel meer expressie.
Inge-Brows-fotos
Nu werden de wenkbrauwen geverfd, dit duurde bij mij 5 minuten. Marijke vond de kleur die ik gebruikte te rood en koos een meer as-bruine kleur. Ze bleef erbij en checkte steeds het resultaat. Vervolgens werd de verf verwijderd met een watje en kon het harsen beginnen. Een dikke suikerbrij werd aangebracht op de plekjes waar ongewenste haartjes zaten en ... trek ... au, ach eigenlijk viel het wel mee. Alsof er een pleister wordt afgetrokken. Wat me verbaasde was dat ze ook nog wat wegtrok tussen mijn wenkbrauwen. Had ik daar ook haar? Kennelijk, want ik voelde het wel. De haartjes die nog waren blijven zitten werden er met een pincet uitgehaald. Toen mocht ik in de spiegel kijken voor het resultaat. Mijn wenkbrauwen waren rondom nog wat rood van het harsen, maar dat trok snel weg dankzij de verkoelende créme die werd aangebracht. Was ik blij? Ja! De kleur was heel natuurlijk, helemaal niet te donker zoals je wel eens ziet bij vrouwen die net hun wenkbrauwen hebben laten verven. De vorm was veel gedefinieerder, voller, sprekender, maar nog steeds vrouwelijk. Het is echt heel mooi en subtiel gedaan. Het enige minpuntje was dat het harsen tussen mijn ogen toch niet zo goed was voor mijn huid. De dag erna zaten er allemaal bultjes en na 2 dagen voelde het nog steeds een beetje jeukerig en zat er nog een bultje. Dat laat ik voortaan maar zitten want tussen je ogen valt natuurlijk wel op. Een behandeling duurt ongeveer 30 minuten en na een kwartier is de meeste roodheid alweer weg. Je wenkbrauwen in model laten brengen inclusief verven kost €42. Zonder verven kan ook, dat kost €30. De verf blijft zo'n 3-5 weken zitten, dus wil je dit bijhouden, zal je elke maand moeten terugkomen.

Leestip! Welk kapsel past bij mij!

Geplaatst op Geef een reactie

Interview HAARKLEURguru Marriët Gakes

Een zwart-witte wereld zou maar saai zijn, kleur maakt het spannend

OVER PASSIE VOOR KLEUR
Ik wilde van jongs af aan iets creatiefs doen en het kappersvak trok me wel. Ik ben een kappersopleiding gaan doen, maar mijn passie was nog niet echt aangewakkerd. Totdat ik Andy Uffels een keer bevlogen het haar van modellen zag doen voor Elite Models. Dat wilde ik ook! Ik ben voor Salon B gaan werken in Amersfoort en ging vaak mee naar shoots en shows. Zo werd het kappersvak breder dan alleen van 9 tot 5 in de salon staan en mijn passie voor haar was ontstaan. Het mooie van dit vak is dat je nooit ben uitgeleerd.

Ik had nooit een uitgesproken talent voor kleur, dat is gaandeweg zo gegroeid. Je kan als groentje ook geen expert in kleur zijn, daar heb je echt jaren van ervaring, experimenteren en fouten maken voor nodig. Het mooie aan kleur is dat het oneindig is. Een zwart-witte wereld zou maar saai zijn, kleur maakt het spannend. Als ik naar iemand kijk, wil ik die persoon nóg mooier maken. Gelukkig wordt in Nederland steeds meer naar het totaalplaatje van haar, make-up en styling gekeken. Daarom ben ik ook zo blij dat we dit bij onze B Academy allemaal onder één dak kunnen aanbieden.

OVER DE COIFFURE AWARD
Het is een geweldig gevoel om te mogen laten zien wat je allemaal met kleur kunt bereiken. Technisch gezien komt er heel wat bij kijken, dat is echt een heel proces. Doordat ik nu vier keer Haircolor Technician of the Year ben geworden, wordt ik in Nederland gezien als dé kleurspecialist. Als een blad iets wil schrijven over haarkleur, wordt ik vaak gevraagd. Ook heeft het me BN-ers op mijn pad gebracht, zoals Ilse de Lange en Georgina Verbaan. Ik zie het als een eer dat zij mij echt hebben opgezocht en niet omgekeerd!

Inzending 2014
Inzending 2014

Zoals ik al zei, het is een proces. In mijn hoofd loop ik al heel lang rond met een idee en uiteindelijk zet ik dat om in de stappen die ik met mijn iPhone vastleg. Dat laatste is een verplicht onderdeel, je moet die foto’s meesturen om aan te tonen dat je de uiteindelijke look ook echt hebt gemaakt. Ook de kleurrecepten moet je meesturen zodat gekeken kan worden of alles klopt. Ze zijn echt heel streng. Dit jaar doe ik niet mee. Ik heb de titel nu zo vaak gewonnen en wil niet dat mensen ‘Marriët-moe’ worden. Wat ik elke deelnemer wel kan aanraden is om een serie te maken waar je zelf voor 100% achter staat, ongeacht of je denkt dat het mooi gevonden wordt. Dat heb ik zelf altijd zo gedaan.

OVER ADVIES
Als ik een klant adviseer, kijk ik allereerst naar de haarkwaliteit, want gezond haar en kleur gaan wat mij betreft hand in hand. Daarom geven wij bij Salon B ook speciale glansbehandelingen, want glanzend haar oogt meteen veel gezonder. Verder kijk ik naar huidskleur, kleur ogen en wenkbrauwen en vraag ik naar de frequentie van het kappersbezoek. Is dat elke 6 weken of een keer in de 5 maanden. Daar moet je bij kleuren wel rekening mee houden zodat je klant niet met een lelijke uitgroei loopt. Ik vraag maar luister ook goed, dat laatste is heel belangrijk!

Met Victoria Koblenko
Met Victoria Koblenko

Een van de belangrijkste do’s die ik iedereen kan aanraden is om hun kapper om productadvies te vragen. Wil je veel volume of juist krullen? Productkeuze hangt ook van je wensen af. In ieder geval moet je kiezen voor een kleurveilige shampoo zonder sulfaten. Daarnaast is het belangrijk om je haar goed te voeden met een conditioner en af en toe een masker. Zelf ga ik graag naar de sauna en een slimme tip is om dan ook een masker mee te nemen. Het stoom van de sauna zorgt namelijk dat het masker extra goed in het haar dringt. Wat je beter kunt laten bij rood of andere uitgesproken tinten gekleurd haar, is het gebruik van een diepreinigende shampoo. Daar vervaagt je kleur echt van!

OVER HAAR EIGEN LOKKEN
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik kleur mijn haar zelf! Natuurlijk wel met professionele haarverf en inmiddels ben ik er ook echt handig mee. Het is uit noodzaak begonnen toen ik een keer voor een artikel op de foto moest en een uitgroei had. Ik moest mijn haar bijkleuren, maar het was zo last minute dat niemand tijd had. Toen heb ik het zelf gedaan en dat was toen goed gelukt. Ik vind het handig omdat ik het vaak zo druk heb en dit dan even tussendoor kan doen.

Mijn haarverzorging houdt in dat ik mijn haar 1 keer in de 3 dagen was en afwisselend verschillende shampoos gebruik. Welke hangt een beetje af van hoe ik mijn haar wil stylen. Als ik een undone look wil, kies ik bijvoorbeeld voor de Walk on the Beach shampoo het merk The Insiders, die uitsluitend verkrijgbaar is in onze salons of webshop. Maar als ik het juist heel smooth wil, ga ik voor de Hydre Shampoo van Sebastian, die mijn haar rustig en glad maakt. En ik gebruik echt altijd een conditioner of masker.

OVER HAARTRENDS
Instamatics van Wella is mijn nieuwe favoriet! Deze salonbehandeling is een tijdelijke haarkleuring die een soort filter op je haar legt, net zoals je bij Instagram foto’s kunt doen. Je kan er hele gave effecten mee bereiken, zoals een pink of lime gloed over je haar. Met 5 wassingen is het weg dus je kunt ermee experimenteren zonder langdurige gevolgen. Tegenwoordig kleurt bijna niemand zijn haar meer in één kleur. Meerdere kleuren maken het haar levendiger.

OVER CARRIÈRE
Ik denk dat ik een van de leukste jobs in de wereld heb! Elke dag is weer anders, dan heb ik de academy, dan een fotoshoot, zit ik thuis bij Ilse de Lange of ga ik naar het buitenland voor een show van Wella. Het leuke van de academy is dat ik mijn kennis door kan geven om anderen goed te maken. Daar geniet ik echt van.

Geplaatst op Geef een reactie

REVLON Revlonissimo 45 Days Golden Blonde review

tried&tested
In augustus ontving ik en leuk pakketje met de nieuwe 2-in-1 shampoo/conditioner van Revlon Professional voor Golden Blondes. Dit product kwam als geroepen voor mijn enigzins verbleekte blonde haar na een zonnige zomer. Mijn haarkleur kon wel een opfrisser gebruiken en aan de kapper was ik nog nét niet toe. Heerlijk product voor drukke vrouwen zoals ik dus. Je kunt je volgende kappersbezoek nog even uitstellen en je bent meteen na je haren wassen klaar, want een conditioner zou niet nodig zijn. Ik kon niet wachten om dit product aan de test te onderwerpen!
De Revlonissimo 45 days is verkrijgbaar in 6 tinten:

  • Red
  • Intens Koper
  • Sensual Brunettes
  • Goud Blonde
  • Ice Blonde
  • Care Dark

Revlonissimo 45 days
tested-Revlon-45-days
Dit product zou je haarkleur opfrissen, reinigen & voeden, beschermen tegen UV-straling, hittebronnen en is sulfaatvrij.
Werking: Ik noem het voor het gemak maar een shampoo, maar het is dus ook meteen een conditioner. Meestal werken dit soort producten niet voor mijn droge haar dus ik was erg benieuwd! De shampoo is een melkwitte gel die royaal schuimt. Omdat het hier ook gaat om een conditioner, masseer ik het schuim zachterjes in mijn haar en laat het daarna nog even intrekken. Na het uitspoelen valt meteen op hoe zacht mijn haar aanvoelt en helemaal niet stroef wat meestal na het uitspoelen van een gewone shampoo het geval is. Ik gebruik dan ook geen conditioner en dat blijkt ook niet echt nodig te zijn. Wel gebruik ik nog steeds een haarolie erna bij het stylen, maar dat doe ik altijd, ook als ik wel een masker of conditioner gebruik. Ik bekijk de ingrediëntenlijst en zie meteen na Aqua (water) Sodium Lauroyl Methyl Isethionate staan. Dat is een stof die zorgt ervoor dat het product gaat schuimen en kan irritatie veroorzaken, hoewel dit dan een van de meest milde vormen is. Verder bevat de shampoo cranberry en parfum (wel lekker trouwens!). Nadat ik mijn haar gedroogd heb, glanst mijn haar en lijkt de kleur iets dieper, voller. Maar het is wel heel subtiel.

Verpakking: 
De shampoo komt in een royale tube van 275 ml. Hij oogt misschien niet zo chique maar is wel erg makkelijk in gebruik, want doseert perfect; je gebruikt nooit meer dan je wilt.
Geur: De shampoo ruikt heerlijk fris, beetje bloemig, fruitig. Dat laatste klopt ook wel want er blijkt fruitsap in te zitten en de parfum zal de rest wel doen. Hoe dan ook, de mix is goed gelukt, ik vind het lekker ruiken.

Conclusie: Fijn product dat snel doet wat je wilt. Mijn haar is heerlijk schoon, ruikt lekker, voelt zacht aan en glanst. Ik gebruikte meestal geen masker of conditioner erna en dat was ook niet echt nodig. Als ik het wel deed, was mijn haar nog zachter, maar iemand met minder droog haar dan ik, kan dit makkelijk als en 2-in-1 gebruiken. De verpakking is handig en duur is het ook al niet. €9,90 voor 275 ml is niet duur, zeker niet als je bedenkt dat dit een salonproduct is. Het is meer een drogistprijs en ik vermoed dat dit in Amerika ook wel een drogistproduct is. Maar op zich is dat niet erg, want het doet zijn werk goed. De kleuropfrisser vond ik eigenlijk het minste, dat zag je wel een beetje, maar heel subtiel. Toen ik het later gebruikte en mijn uitgroei echt wel zichtbaar was, deed het niet zoveel. Ik moest echt naar de kapper!

 

Getest: Color WoW Dream Cocktail & shampoo en conditioner voor gekleurd haar

Geplaatst op Geef een reactie

Interview HAARkunstenaar Kees de Bruin

Kees-de-Bruin
Serie interviews met het toptalent van de Nederlandse kapperswereld, waarbij elke keer het stokje wordt doorgegeven aan een collega. HAARkunstenaar Kees de Bruin is eigenaar van 3 salons in Friesland, De Bruin & Cho en vertelt over zijn passie voor het kappersvak en zijn toekomstplannen.
Haarkunstenaar-kees-de-bruinWaarom kapper?
Toen ik van de mulo kwam wilde ik naar de kunstacademie. Maar mijn tekenleraar vond mijn werk niet goed genoeg en omdat mijn ouders dachten dat de leraar er verstand van had,  ging het niet door. Wat dan…  mijn zuster was kapster en had samen met haar man een kapsalon in Waddinxveen. Hij reed in een cabriolet en had een enorm pak geld in zijn zak. Hij rolde daar altijd een tientje uit, wat ik dan kreeg. Ik dacht Kapper? Niet moeilijk, een cabriolet en een hoop geld, dat is het!

Wat vind je leuk aan het kappersvak?
Vormgeven, knippen dus! Ik ben in de jaren 80 veel naar Vidal Sassoon in Londen geweest en heb zo mijn eigen stijl ontwikkeld. Ik werk altijd vanuit de vorm in hoeken en verhoudingen met aandacht voor het lichaam en het gezicht.
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Wij hebben drie salons. Leffa (mijn vrouw) doet veel aan de organisatie en we hebben een kantoormedewerkster, waardoor ik mijn handen vrij heb in de salon. Mijn zoon en dochter zijn salonmanagers in Heerenveen en lemmer. Dus ik kan relatief veel tijd aan mijn passies, knippen en het geven van training besteden. We hebben veel gezamenlijke trainingen met alle salons voor Make up, Spa en Hair. En ik ben vaak onderweg voor het ICAP en het IKK. (www.ikk-seminars)

Ik dacht Kapper worden? Niet moeilijk, een cabriolet en een hoop geld, dat is het!

Hoogtepunt uit je carrière?
Directeur Artistique, Haute Coiffure Française. President Haute Coiffure Francaise, President van het ICAP (institute Club Artistique de Paris) Samen met Antoine van Veggel hebben ik IKK-seminars opgericht, cursussen op het gebied van management en persoonlijke ontwikkeling in Oostenrijk. Daarnaast zijn wij 12 keer genomineerd voor de Coiffure Award, en winnaar van de Vision of the Elite Award 2013 van Intercoiffure. En…..ben ik ongelooflijk trots op wat we neer gezet hebben in Friesland. Hair Spa en Lifestyle…..
Wat is je aanpak bij een nieuwe klant?
Ik ga eerst in gesprek met de klant, we bespreken dan de wensen en mogelijkheden. Bij ons werken we met kleurspecialisten en is de wasmassage een belevenis. We zorgen dat onze klanten worden behandeld als 'gasten' met veel aandacht en interesse. Zo geven wij altijd een hand als we ons voorstellen aan een nieuwe klant en na de behandeling krijgt een nieuwe 'gast' altijd een cadeaubon mee.
Waarom komen klanten terug?
Service en aandacht. Ook denk ik dat mensen bij ons een andere ervaring hebben bij andere salons in de omgeving.
Welk soort kapsel spreekt je aan?
Ik vind alles wel leuk of het nu lang of kort haar is, als het maar een passende vorm is. Als ik moet kiezen ga ik voor de Sassoon stijl.
Creaties-van-Kees-de-Bruin
Met welke ontwerper zou je willen werken?
Ik zou graag het haar willen doen voor Iris van Herpen, ik vind haar zo fantastisch! Qua vorm en originaliteit en de manier waarop ze dingen maakt. Ze laat zich niet gek maken door aanbiedingen van bijvoorbeeld Harrods om een ontwerp in confectie te laten reproduceren, dat vind ik knap. Het geeft aan dat je  respect heb voor je eigen werk. Ook heb ik veel respect voor Vivienne Westwood. 73 jaar en vol zelfvertrouwen ontwerpt ze prachtige kleding. Zij vertelde eens, dat zowel kleding als voedsel meer zouden moeten kosten. Volgens haar zouden de huidige prijzen van deze producten geen correcte reflectie zijn van hun impact op het milieu. Dat vind ik een mooie menig.
Favoriet haarproduct
Aveda Control Paste. Dat is een product waarmee je het haar goed kan vormen, en wat bovendien ook nog goed is voor je haar.
Graag een keer in de stoel ...
Jeroen Pauw en de helft van de stewardessen van de KLM, ik zou graag eens iets aan hun haar doen!
Nederlandse vrouwen ...
Sommige vrouwen zijn zo onverzorgd! Ze besteden weinig geld en aandacht aan hun haar. Maar als  ze er wel aandacht aan geven zien ze er soms fantastisch n vrouwelijk uit. Vrouwen doen veel meer met hun lange haar als ze uitgaan, maar door de week hebben ze dan helaas gewoon weer een staartje.
Nog een keer werken met ...
Antoinette Beenders. Ik heb ooit bij Aveda een training met haar gedaan. Ze is twee keer bij het IKK geweest. Super mens, heel gemotiveerd, betrokken en inspirerend.
Inspirerende stad ...
Londen, Berlijn, Parijs en New York om er maar een paar te noemen 😉 Ik houd van deze steden omdat deze steden ieder hun eigenstijl hebben.
Bovenaan de bucket list ...
Ik zou graag een boek schrijven over vormgeving in haar. Ik loop al een poosje rond met het idee om mijn visie aan het papier toe te vertrouwen.
Het stokje gaat naar ...
Huub Eysink van Hair Plaza uit Hattem. 

Nog meer bekende HAARkunstenaars aan het woord

Geplaatst op Geef een reactie

HAARkunstenaar Kimm Koffijberg


Haarkunstenaar-kimm-koffijberg

Waarom kapper?

Ik kom uit een kappersfamilie en ging als kind altijd al mee met mijn ouders naar shows. Ik vond het dan leuk om backstage te helpen en de sfeer mee te maken. De keuze voor het kappersvak was daarom een logische stap, bovendien wilde ik de zaak uiteindelijk overnemen. Wel heb ik mijn Havo afgemaakt voor het geval ik geen talent bleek te hebben of als ik spijt zou krijgen.

Wat vind je leuk aan het kappersvak?

Het creatief zijn. Dat moet wel echt in je zitten, want dat is niet aan te leren. En ik hou van het omgaan met mensen, zowel met mijn team, cursisten als met klanten. Ik probeer me altijd in mensen te verdiepen. Ook het ondernemen vind ik leuk, maar gelukkig doet Robert, mijn man, de marketing en financiën. Hierdoor kan ik me helemaal richten op het creatieve aspect.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Vrijdag en zaterdag sta ik op de werkvloer en dinsdag en donderdag deels kantoor deels werkvloer zijn kantoordagen. Maandag en woensdag werk ik afwisselend voor Keune, of ben ik vrij. Maar mijn basis is toch de salon, daar zal ik altijd blijven staan

We zorgen er altijd voor dat de klant zich welkom voelt en stoppen veel tijd in advies.

Hoogtepunt uit je carrière?
Dat is het winnen van de Coiffure Award! In 2013 heb ik die gewonnen in de categorie Dameskapsels Noord-Holland/Flevoland.
Wat is je aanpak bij een nieuwe klant?
Bij een nieuwe klant reserveer ik altijd een half uur extra tijd voor kleuranalyse en knipanalyse.Het advies dat ze dan krijgen is vrijblijvend en gratis. Ik kijk naar de haarstructuur en gezichtvorm. Ook werken wij met een nieuw concept, waarbij de klant een vragenlijst invult en kiest uit mood boards. Aan de hand van de resultaten, kan ik dan een analyse maken. Ook voor Keune ben ik bezig met een Color Consultation Tool. Hierbij kun je huidskleurstroken naast de huid van de klant leggen om de huidskleur te bepalen. Bij elke huidskleurtype passen dan weer bepaalde kleurtinten.
Waarom komen klanten terug?
Naast mooie coupes en kleuren, bieden we ook gezelligheid en goede producten. Klanten kunnen kiezen uit 2 massagestanden in het ligbed waar ze op uitgespeold worden , ze krijgen sandwiches of een wijntje. We zorgen er altijd voor dat de klant zich welkom voelt en stoppen veel tijd in advies. Ons team straalt enthousiasme en passie uit en als er problemen zijn, doen we er alles aan om het op te lossen. Onze klanten zijn erg trouw, sommigen hebben we al sinds de 70-er jaren!
Welk soort kapsel spreekt je aan?
Een kapsel dat echt bij iemand past en dat de klant makkelijk zelf kan onderhouden. Daarom proberen wij het haar in de salon zo te stylen, dat het binnen de mogelijkheden van de klant ligt.

Creaties-van-Kimm-Koffijberg

Met welke ontwerper zou je willen werken?

Hmm, ik heb daar niet zoveel behoefte aan. Ik ben wat dat betreft echt een kapper en mijn focus ligt in de salon en niet zo op de catwalk.

Favoriet haarproduct

De Sea Salt Spray uit de Blend Line van Keune. Dat is een heel fijn product voor mensen die niet veel aan hun haar willen doen. Het is ook geschikt voor fijn haar, dan kun je het alleen gebruiken bij de haaraanzet voor wat extra lift.

Nog een keer in de stoel

Ik zou Maxima wel eens een mooie kleur willen geven. Ik vind haar een prachtig voorbeeld hoe je het koningshuis een signatuur geeft. Haar haar is ook erg mooi gestyled, alleen vind ik het te blond. Ik zou dat graag wat subtieler doen.

Nederlandse vrouwen

De gemiddelde Nederlandse vrouw mag wel wat meer aandacht aan haar haar besteden. Veel vrouwen die hier naar de kapper gaan, doen dat om puur praktische redenen; het haar is te lang of de grijze uitgroei moet bijgekleurd. Maar een kapper kan zoveel meer. Je haar is een verlengstuk van jou als persoon. Ik zou iedereen aanraden eens naar een goede kapper te gaan, er is veel meer uit je kapsel te halen!

Nog een keer werken met

Ik heb Toni&Guy altijd een leuke groep kappers gevonden en zou graag eens met ze backstage willen werken. Ik hou wel van dat underground gevoel.

Inspirerende stad

Londen. De stad, de sfeer. Mensen zijn daar meer met hun haar bezig, ze zijn hipper en het straatbeeld is gevarieerder. Je ziet punk, rock ’n roll kapsels tot truttige coupes. Heel inspirerend!

Bovenaan de bucket list

We hebben 2 kinderen en het lijkt me te gek om over een paar jaar, als ze wat groter zijn, door Amerika te toeren met een camper!

Het stokje gaat naar

Kees de Bruin van De Bruin & Cho uit Friesland.